dilluns, 30 de juny del 2014

Arranca al juliol la campanya ‘Disfruita-la a l’estiu’a les comarques de Lleida



Uns 1.500 nens i nenes de les comarques de Lleida de 3 a 12 anys participaran durant el mes de juliol en la campanya Disfruita-la a l’estiu, de tastos de fruita dolça, que s’inicia demà a Alpicat, amb el suport de la Diputació de Lleida i la col·laboració de tots els ajuntaments de les poblacions on es fan els tastos. La presentació de la campanya tindrà lloc demà, a les 10.30 h a Alpicat, amb la presència de Joan Reñé, president de la Diputació de Lleida, Pau Cabré, alcalde d’Alpicat (Segrià), Josep Maria Companys, coordinador territorial de la Plana de Lleida d’Unió de Pagesos, i Josep Cabré, coordinador comarcal del Segrià d’Unió de Pagesos.


Disfruita-la a l’estiu consisteix en tastos guiats de fruita dolça de temporada, com nectarines, cireres, peres o albercocs, per a infants que participen a les estades d’estiu, en un ambient més lúdic i per gaudir de les activitats durant les vacances. Els tastos tindran lloc als municipis d’Alpicat, Cervera, Bell-lloc d’Urgell, Seròs, Artesa de Lleida, el Pont de Suert, Linyola, Oliana, Aitona, Albesa, Esterri d’Àneu, la Pobla de Segur i Arbeca. Les sessions dels tastos inclouran l’espectacle Disfruita-la xic, a càrrec del grup d’animació La Cremallera, durant el qual s’explicaran als infants les propietats de la fruita i els beneficis que aporta per a la seva dieta.


Tots els nens i nenes participants rebran durant el tast la carmanyola Disfruita-la, amb forma de poma, amb l'objectiu que sigui reutilitzada posteriorment pels infants per portar fruita durant les seves activitats d’estiu, i d’aquesta manera donar continuïtat a l’actuació implicant a les famílies amb la responsabilitat de proporcionar-los fruita. També es distribueirà un díptic a les famílies amb els consells de com utilitzar les carmanyoles i com fomentar el consum de fruita als infants. 

 Aquesta és la desena edició de la campanya Disfruita-la a Catalunya, que va començar el 2005, i en la qual cada any participen una mitjana de 5.000 infants de primària. La campanya té com a objectiu promoure el consum de fruita dolça, especialment entre el jovent i els infants, utilitzant una metodologia molt pràctica per tal de recuperar l’hàbit de menjar fruita en l’entorn familiar.